IŠSKIRTINĖS FOTOGRAFIJOS ISTORIJA. DIEGO MARADONA

Pasaulis neteko gyvos legendos – futbolo genijaus DIEGO ARMANDO MARADONOS. Tai Argentinos futbolo grandas. Jo asmenybė traukte traukė. Į jį buvo nukreipiami foto kamerų objektyvai ir mikrofonai, jo žodžiai buvo gaudyte gaudomi, o neordinarūs veiksmai buvo aptarinėjami iš teigiamos ir neigiamos pusės. Šiandien sakome: sudie, MARADONA. Mums liko prisiminimai apie TAVE…

Tai yra viena žymiausių visų laikų sporto fotografijų. Jos autorius Steve‘as Powellas.

Puikių Pasaulio taurės nuotraukų archyve yra viena, kuri, pasak daugelio žmonių, vertinama labiau už kitas. Tai vaizdas, kai 1982 m. Pasaulio čempionate Diego Maradona susiduria su šešiais Belgijos žaidėjais. Jei fotografija atskleidžia žaidėjo genialumą, tai tikrai taip. Tai paprastas momentinis vaizdas, kuris, demonstruoja argentiniečio įžūlumą ir visišką varžovų paniką, susidūrus su jo akiplėšiškumu, kurią iliustruoja jų skaičiai. Arba tokia iliuzija.

Fotografas Steve’as Powellas gali patvirtinti, kad tikrovė buvo kiek kitokia. Powellas atlikinėjo savo pirmąją „Sports Illustrated“ užduotį ir ilgą rungtynių laiką bandė savo objektyvą nukreipdamas į jaunąjį maestro laukdamas kažko ypatingo. Atvirai sakant, visi „Camp Nou“ esantys fotografai to taip pat laukė. Maradona pasirodė savo pirmojoje pasaulio taurėje neseniai perėjęs į Barseloną: iš jo buvo kuriamas žvaigždės įvaizdis ir laukiama įspūdingų fotografijų.

Powellui buvo skirta lyg ir nedėkinga vieta, kuri fotografų buvo laikoma „blogiausiu ešeriu“ – „vieta dievuose“ (aukštai). Bet jo aukšta apžvalgos vieta bent jau suteikė jam patogų matymo foną. Kai antrojo kėlinio pradžioje įvyko tobulas momentas, parodydamas Maradoną ir oponentų apgultį, jis spustelėjo foto aparato mygtuką ir užfiksavo nepaprastai atrodančią sceną.

Parengta pagal „The Guardian“ , kurį atsiuntė mano draugas graikas AKIS TEMPERIDIS (ačiū jam) su žmona ir dukrele keliaujantis aplink pasaulį. Su juo susipažinome Simne vasarą, kai kempinge prie Giluičio ežero buvo apsistojęs nakvynei. Man sakė: „Tu pirmas sutiktas lietuvis“ Pažadėjo, kad pasimatysime Kretoje, graiko Zorbos gimtinėje

„Atsitinka taip, kad yra puikių spalvų – žolės žaluma ir Belgijos marškinėlių organiškas raudonumas – tai nuostabūs kontrastai, kurie suteikia gerą įvaizdį, o kompozicija taip pat yra stipri, parodanti ypatingą žaidėjų išsidėstymą vėduoklės efektu“, – sakė Powellas, kai jo paklausė, kodėl smūgis atrodo taip gerai.

Aš sutinku. Tai, kaip belgai pakrinka į kairę ir į dešinę, kaip laukiniai elniai, atskleidžia vaizdą su komiškos panikos jausmu. Tuo tarpu Maradona atrodo ramus, netgi gracingas, kai kairysis „bucas“ svyruoja už kamuolio, o visas kūnas pasiruošęs judesiui ant pirštų galiukų.

Vis dėlto tam tikrais būdais tikrasis fotografijos šarmingumas yra tarsi siūloma idėja: žiūrėdamas į ją, gali įsivaizduoti, kaip Maradona veržiasi pro visus priešais stovėjusius žaidėjus ir pasiunčia kamuolį į tinklą už nepatikimo vartininko – panašiai, kaip jis padarė, kai Argentina 1986 m. laimėjo pasaulio taurę.

Taigi, štai: bet kad ir kaip būtų gražu, nuotrauka iš esmės klaidina. Maradona nebuvo belgų dėmesio pagrindiniu objektu. Jis tiesiog gavo kamuolį po trumpo baudos smūgio iš komandos draugo Ossie Ardileso, o prie jo priartėję žaidėjai buvo belgų sienos dalis, tai ir buvo  jų artumo vienas kitam priežastimi.

2 komentarai “IŠSKIRTINĖS FOTOGRAFIJOS ISTORIJA. DIEGO MARADONA

Pridėti Jūsų

Komentuoti: Anonimas Atšaukti atsakymą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s

Create a website or blog at WordPress.com | Sukūrė: Anders Noren

Aukštyn ↑

%d bloggers like this: