Kodėl jie atėjo paminėti Romo Kalantos žūtį?


Respektas dviems piliečiams, padėjusiems realizuoti šį postą ir montuoti filmuką:
– Juozui Muzikevičiui (Alytus), už dvi labai reikalingas foto filmui,
– Kristupui Petkūnui (Kaunas), už Kauno Company foto albumą

 

Šalia nugriauto Kunčinų namo, ten kur vaikystę leido Romas Kalanta, Vytas Dumbliauskas glūkoidų politologas, Rička ”Žakas” Žukauskas, dar mokykloje mušęs būgnus su būsimais Aisčiais: Viktoru ir Dzilbum, šia gyveno Alvydas Jegelevičius  ir kiti Kurorto miestiečiai, vyko ypač kuklus Romo Kalantos žūties minėjimas (1972 – 2018). Smalsumą kėlė mintis – kiek piliečių čia atėjo vedini supratimo, jog Romas Kalanta buvo vienas iš nedaugelio istorijoje laisvės šauklių Lietuvai.

Dalyvavo: simpatiškos fotografės kartu su miesto įvykių viešintoju feisbuke Juozu Muzikevičium. Nikonai, canonai ir pentaksai fiksavo akimirkas be perstojo, tik kur ta info vėliau pasidėjo. Čia klaustukas (anot Juozo). Buvo savivaldybės organizatoriai ir jų kviesti dainuotojai, muzikantai ir vienas pasakotojas apie 1972 metų gegužės įvykius Kaune. Dar buvo garso operatorius ir samdytas pranešėjas. Klausimas, kiek piliečių čia atėjo vedini supratimo, jog Romas Kalanta buvo vienas iš nedaugelio istorijoje laisvės šauklių Lietuvai, tampa pragmatišku.

Ogi, buvo šauliai-veteranai, buvo Vytas Watas Malinauskas, Vytas Galbuogis, Romas Stankevičius, keletas jaunų ir pagyvenusių piliečių. Tariant trumpai, sąmoningai čia atėjusių, buvo apverktinai nedidelis skaičiukas. Tokia realybė. Vertinant apskritai, renginys pavyko, svarbiausi kampai buvo pagauti. Renginį vertiname TRIMIS pušies šakelėmis.  Nežinojusiems apie ar negalėjusiems atvykti į renginį, Garažų Klipai sumontavo filmuką.

Romas Kalanta 2018 || Garažų Klipai 2018

10 thoughts on “Kodėl jie atėjo paminėti Romo Kalantos žūtį?

  1. Smagu klausyt tikrus liudininkus! Klausimas ne is Kalantos temos — kodel Kuncino namus nugriove?

  2. Galima tik spėlioti. Norint išsaugoti, reikia įdėti. Matučio namus išsaugojo, tuo aktyviai rūpinosi saujalė garbingų žmonių. Jei sugebėjo miesto centrą sunaikinti dar sovietmečiu – valdžiažmogių mentalitetas nepakito – nugriovė ir Jurgio Kunčino faterlandą čia ir dabar.

  3. Vadinamų Kunčinų namų nuosavybė buvo sugrąžinta tikriesiems savininkams-valdytojams po nepriklausomybės sugrąžinimo, bet tas, tarybinės istorijos tarpsnis – laimė varge – buvo mums visiems savotiškai brangus – ne politikos, o žmoniško bendravimo prasme, kaip ir šalia buvę vaikų namai… Supratom ir vertinom kur esam, ką turim ir ką galim…

  4. Kaip pats, Gintai, minėjai Romas Vaitkevičius (cvekas a.a.) turėjo drąsos dainuoti rimtų grupių dainas. Matom, kad drąsos tu turi gal net daugiau už Romą. Šaunuolis. Ačiū Gintai.

  5. Ištrauka iš Kristinos Burinskaitės disertacijos parašytos 2011 metais – LSSR KGB VEIKLOS IDEOLOGINIAI IR POLITINIAI ASPEKTAI 1954–1990 M.
    “1972 m. po R. Kalantos susideginimo sulaikyti neramumų dalyviai
    buvo vadinami „maža chuliganų grupe“, bandžiusia pasinaudojant įvykiu
    pažeisti įstatymus ir tvarką. Norint sumenkinti ir sukompromituoti to meto
    demonstracijas bei išvengti atsakomybės už tai, kad nesugebėta kontroliuoti
    padėties, šie įvykiai buvo vadinami viešosios tvarkos pažeidimu. R. Kalantos
    žūtį taip pat mėginta kriminalizuoti, kad šis įvykis nebūtų politizuojamas, o
    R. Kalanta nebūtų laikomas didvyriu. KGB ieškojo įrodymų, kurie patvirtintų,
    kad jis vartojo narkotikus, gėrė alkoholį ar buvo homoseksualus, nes
    „miesčioniams hipiai gali asocijuotis su homoseksualais“291. Tokiomis
    priemonėmis norėta R. Kalantą pavaizduoti kaip chuliganą ar asocialų asmenį,
    o jo susideginimą – kaip chuliganizmą”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s